May 082009

English version

De mult aveam în plan să mergem într-o excursie la New York dar din diferite motive (aniversări, botezuri, vreme rea, rude în vizită) am tot amânat. În fine, acum vreo lună am luat biletele de avion, urmând să plecăm spre NY pe 5 mai, imediat după vacanţa de 1 mai din România. Acum vreo două săptămâni când a început istoria cu gripa porcină, ne-am tot întrebat dacă ar trebui să amânăm din nou excursia. Ne-am uitat cu orele la ştiri pe CNN şi într-un final, luni 4 mai, am decis să nu ne schimbăm planurile.

Am mai fost la New York de multe ori pe când eram studenţi la master în New Jersey, la Universitatea Rutgers, care e la o oră de mers cu trenul de Manhattan. Magda a mai fost şi ea la New York, de fapt chiar a locuit aici pentru 6 luni când a venit prima oară în America. Aşa că am decis ca această vacanţa să fie mai mult una de refamiliarizare cu oraşul, o excursie în care vom face şi ceva activităţi turistice dar în principal ne vom bucura de lucruri de care nu ne-am bucurat în vizitele anterioare când alergam de colo colo încercând să bifăm toate lucrurile care “trebuiau” văzute. De data asta vom zace în cafenele uitându-ne la lume, vom mânca pe îndelete în restaurante bune, vom face cumpărături. N-o să ne urcăm pe Empire State Building şi nici nu vom merge la Statuia Libertăţii. Am făcut-o deja în excursiile anterioare şi nu simt nevoia să o facem din nou. De data asta vom merge la muzeu, vom vedea un muzical sau un film şi ne vom întâlni cu prieteni care stau aici sau prin apropiere.

În prima seară în New York, spre exemplu, am mers să mâncam într-un restaurant indian, ceva ce ne lipseşte în Bucureşti unde nu avem cine ştie ce alegere în ce priveşte restaurantele indiene. Am ales un restaurant din mini ghidul Zagat pe care l-a cumpărat Magda în ultima excursie în America: Chola de pe strada E 58th, undeva între bulevardele 2 şi 3. Restaurantul era aglomerat, foarte zgomotos şi cu un decor foarte kitchy, aşa cum îi şade bine unui restaurant indian, iar mâncarea a fost foarte bună. Eu am comandat ce comand de obicei – samosa, pui tikka masala – iar Cristi s-a aventurat cu nişte feluri de mâncare noi. Am comandat prea mult pentru 3 oameni – de când nu mai stăm în America am uitat de mărimea porţiilor de mâncare – aşa că a trebuit să cerem jumătate din mâncare la pachet. În timp ce ne plimbam pe străzi spre metrou am simţit nişte mirosuri familiare: mirosul omniprezent de mâncare pe care îl întâlneşti în toate oraşele americane şi în plus, un vag miros de gunoi, specific New York-ului.

În altă ordine de idei, stăm la nişte prieteni pe insula Roosevelt, în mijlocul lui East River. E la o staţie de metrou de Manhattan.

Queens pozat de pe insula Roosevelt:

Manhattan pozat de pe Roosevelt Island:
Manhattan Midtown East, Lexington Avenue:

One Response to “New York, Notiţe din excursie – Partea 1”

1. […] Andreea Frâncu: New York, notiţe din excursie Posted on august 15, 2010 by ampersand (articol scris de Andreea Frâncu şi postat pe blogul personal) […]